marți, 19 martie 2013

PĂRINTELE CĂTĂLIN: NEVOIA DE UN SECRETARIAT ȘI PRIMA MEA ZI DE POST...


   Prima zi de post. Sunt în drum spre București cu sora și cumnatul meu.. Aș fi vrut să fie o zi de contemplație, dar cine mai are timp. Telefoanele sună în neștire. Oameni nefericiți care îmi cer ajutorul, preoți care vor să afle detalii în legătură cu cenaclul, când venim, ce cântăm, cât cântăm, dacă avem nevoie de ceva... Sunt și preot, și manager, și organizator, și secretar al cenaclului... Toate încercările mele de a crea un profil de secretar general al Cenaclului Lumină Lină, care să mai preia o parte din responsabilități, s-au lovit de neputință. Motivații și motivații. Unii au servici, alții nu au timp, alții nu au idei, alții...
dl. EUGEN ROBA
   Vorbesc cu domnul Eugen Roba, primarul din Moșna care iubește cenaclul și neamul românesc. Astă iarnă m-a sunat și mi-a zis: Ce mult vă doream ca să veniți la noi!... Acum îmi spune din nou: „Părinte Cătălin haideți să facem un concert frumos. La noi, la Moșna, e dor de cenaclu, vă rog să veniți pe 21 aprilie” Accept imediat. Mă gândeam să mergem atunci la Mediaș sau la Oradea. Dar nu ne-a solicitat nimeni. Așa că sunt fericit să mă duc, împreună cu cenaclul meu acolo unde sunt dorit.

  Peste câteva minute vorbesc cu Părintele Mocioiu din Șelimbăr. Sun și îmi răspunde direct dânsul: “Vai de când vă tot sun. Rămâne ca duminică seara să veniți la noi. Oare la sfârșit e bine să vă oferim un cozonac de post…?” Zâmbesc și îi răspund părintelui imediat: Părinte Emil copiii mei sunt misionari, dar unii vin din Dumbrăveni, din Mediaș și din alte locuri ca să cânte. Hai, să facem și niște pâine cu vinete sau zacuscă. Nu facem prin asta pradă la parohie... Părintele Emil, un coleg minunat îmi răspunde: „Asta cam așa e. Măcar un ceai, o pâinică cu ceva. Da, dar vă așteptăm cu drag.” Îi transmit apoi datele, la ce oră venim, când sosește aparatura, cât durează montajul, concertul, etc…
  Vorbesc la Cioceni, la București, la Mediaș cu Nelu Ivan. Stabilesc cu Alexandru ce trebuie să adauge în scris cu carioca pe afișul de la Biertan, unde vom fi în 7 Aprilie. Sun la studio să mă interesez de emisiuni și de aparatura tehnică. Aud că un microfon nu s-a găsit: Lasă că e și el pe acolo, dar să aveți grijă de ele. La întoarcere totdeauna vă grăbiți să ajungeți acasă. Vă înțeleg, sunteți oameni, pentru că uneori nu mai pot nici eu  de oboseală,  duminică seara după concerte.
  Sunt epuizat. Scriu cronicile pe brânci. Mă gândesc că oamenii vor să citească, apoi mă supăr că nu au scris nici măcar un mesaj de încurajare...
  Apoi tot eu mă liniștesc. Îmi zic că, cititorii de pe blog nu scriu pentru că sunt emoționați să ne scrie, să ne încurajeze, că nu au curaj, dar că e clar că sunt cu sufletul lângă noi...
Cenaclul consumă. Preoția este și ea o jertfă, iar viața o luptă cu orele. Zâmbesc amar când mă gândesc că unii ne invidiază. Pe mine și pe colegii mei. Că am fi fericiți, că ne-am plimba și ne-am bucura de aplauze. Of, ce ușor e să vorbești când nu ai nimic a spune. Cenaclul e încercarea noastră capitală. Și, în lipsa unor soluții concrete, a unor manageri, a unor sponsori, poate chiar și a unei înțelegeri, nu îmi rămâne decât să repet că, oricât ar fi de greu totuși e frumos. Suntem pe drumul către rai și nimic nu ne poate sta împotrivă.



JOI, ORA 18, SEARĂ DE REPETIȚII! 
COMUNICAT IMPORTANT
Sunt așteptați următorii colegi:
Ștefan, Mihai, Andreea, Cristina, Adina, Cosmina, Mihai, Andrei, Cristian și Nelu, Vlad Părău, Dan Podoleanu, Ioan Ivan, Angela și Leonard.
Ștefan Ion și Leonard Strugar vor pregăti aparatura tehnică, MICROFOANE, BOXE cu o oră înainte.
Orice întârziere, fără a fi semnalată conducătorului cenaclului, va fi sancționată.
PrevizualizaţiPREZENȚA la repetiție se face cu un sfert de oră înainte de repetiții, membrii cenaclului urmând a-și pregăti și prezenta partiturile.noastre. 

Ceilalți membrii ai cenaclului sunt așteptați direct la concertele cenaclului.
PĂRINTELE CĂTĂLIN