marți, 29 septembrie 2015

PĂRINTELE IOANICHIE DE LA FRĂSINEI ȘI O NOUĂ ÎNTÂLNIRE TULBURĂTOR DE FURMOASĂ!

TEXT PRIMIT DE LA PĂRINTELE CĂTĂLIN

Cu Părintele Ioanichie de la Frăsinei nu poți sta doar de vorbă, așa cum stai cu orice om. Cu el trăiești o stare de iubire și ai sentimentul că raiul este undeva foarte aproape de tine. Ieri, urcând la Frăsinei, nu am mai avut gândul la nimic trecător, ci doar dorința de a sta cât mai mult alături de această comunitate de monahi, care, paradoxal, zâmbeau cu drag la orice pelerin și ne invitau să stăm cât mai aproape de inima lor. Ne-au poftit la masă, iar Părintele Ioanichie ne dăruia, cu mânuța sa fină, bucățele de pâine blândă, ca un fel de anaforă sau ca un fel de arvună pentru mântuire. Nu mai era un simplu prânz, era banchet de iubire și sălaș fericit al Sfântului Duh.
Împreună cu Părintele Radu de la Șirioara, mersesem acolo pentru ceva probleme. Dar, la vederea acestor oameni minunați, și mai ales a Părintelui Ioanichie, aproape că am uitat pentru ce venisem. Desigur, am discutat toate problemele, dar noi deja eram plini de răspunsuri. M-am spovedit din nou, deși o făcusem iarăși în urmă cu o săptămână, numai de dragul de a sta din nou îngenunchiat în fața cuviosului părinte Ioanichie. Dânsul zâmbea și ne aflam vorbind amândoi de lumina din ochii Maicii Domnului, de bisericile din Sibiu unde păstoresc, de încercările pe care ni le trimite vrăjmașul împotriva mântuirii. Și uite așa am ajuns să ne simțim din nou la Poarta Cerului...

De Părintele Ioanichie îmi este mereu și mereu dor. M-aș duce zilnic la dânsul dacă aș putea. Și aș aspira din inima sa tot harul milei cerești. De la ușă, de când mă vede, Părintele îmi zâmbește. Și așa simt adevărata ortodoxie. Nu teologie... Ortodoxie... Adică, iubire, iubire și iarăși iubire... Iar Părintele Ioanichie este un copil curat al ortodxiei. O are în sânge și în fiecare celulă a alcătuirii sale. De acolo varsă mereu spre alții... Ce anume? Totul... Și de aici începem și noi, fii săi duhovnicești să înțelegem că nu avem decât un sigur drum... Drumul spre RAI!