miercuri, 8 ianuarie 2014

Dialog cu părintele Cătălin Dumitrean

Începând de astăzi până duminică, datorită faptului că voi fi concentrat pe evenimentul sosirii Icoanei Maicii Domnului Îndrumătoarea la Biserica Sfântul Ioan Iacob din Sibiu, am să încredințez spațiul blogului, timp de câteva zile, colegului meu Cosmin Rus- de la Radio Trinitas Sibiu. Dânsul va urmări pas cu pas evenimentele de pe Strada Dealului și vă va ține la curent, pe blog și pe rețeaua de socializare Facebook,  cu tot ceea ce se va petrece la Biserica noastră.
Pentru astăzi vom debuta cu un dialog legat de acest eveniment religios și vom aduce și câteva lămuriri legate de prezentul și viitorul Cenaclului Lumină Lină.
Părintele Cătălin Dumitrean

-          Așadar Părinte, veniți la noi, veniți pe Strada Dealului!
-Este titlul unui cântec mai vechi al cenaclului. De fapt cu această piesă muzicală a debutat și primul concert în aer liber al cenaclului, la Cisnădie în septembrie 2010. Apoi, fără a ne da seama de forța mobilizatoare a textului și a muzicii scrise de noi, cei ce am compus acest cântec, am ignorat ani de zile frumoasa cântare. Acum mă bucur că începem dialogul cu parafrazarea titlului acestui cântec superb. Vă fac o confidență. Chiar luasem în suflet hotărârea ca noul format al concertelor cenaclului să debuteze în viitor cu această piesă. Avem și alte cântece superbe, scrise de noi, deci nu copiate de aiurea, care trebuie repuse în circuitul de valori al cenaclului.

-Deci, să  înțelegem că vă gândiți la un nou format al concertelor cenaclului? Pe ce vă bazați?
-  Mă bazez pe Maica Domnului. Acum mi-e gândul la venirea Icoanei de la Mihai Vodă și mai puțin la concertele cenaclului. A fost o stare de oboseală după sezonul de iarnă. Am văzut că puțini dintre colegi sau chiar din suporteri au reacționat la finalul sezonului. Nu mai am vești multe de la ostașii mei. Nu știu ce e prin inima lor. Mai vin, nu mai vin cu mine... Parcă toți au amuțit. Mi-au scris puțini. Și, i-am înțeles. Erau obosiți. Dar de acum ei trebuie să decidă ce fac și să mă anunțe. Să văd că totul vine de la ei... Noi românii nu suntem obișnuiți să ducem lupte lungi. Obosim repede, renunțăm la primele greutăți, ne gândim la noi înșine, la sănătatea noastră, la fericirea personală. Și facem repede stânga împrejur...
-Se poate schimba o astfel de stare?
- Bineînțeles, dar trebuie să avem oameni de rugăciune și buni patrioți. Cel ce stă numai la televizor și se îndoctrinează singur cu emisiuni, filme și idei mondialiste, cum va putea să cânte cu entuziasm despre Maica Domnului și Avram Iancu. Să fim serioși. Nu va rezista. Va obosi, se va considera într-o ecuație dificilă și o să abandoneze misiunea. Cum au făcut mulți... Parcă prea mulți... Dar acum mă gândesc doar la viitor. Trecutul este doar o lecție și din ea învăț și eu foarte mult... De aceea îmi permit să o mai aduc din când în când pe retina memoriei.
- Icoana?
- Este un examen pentru toți. Anul începe cu întărirea bateriilor spirituale. Dar, dacă după ce pleacă Icoana de la Sibiu, noi vom rămâne inerți, vegetativi și fără să ne apucăm serios de treabă, vă spun că venirea Icoanei nu va fi decât o chestie pietistă. De a mai plânge o dată în plus, de a ne  preface că avem evlavie față de Maica Domnului. Venirea Icoanei trebuie să descătușeze forțele misionare ale credincioșilor.
-Chiar și ale Cenaclului?
- Mai ales ale probabililor și posibilor cenacliști.

-Ce veți face la plecarea Icoanei?
-Nu sunt sigur. Dar ar fi bine dacă m-aș retrage trei-patru zile într-un loc de munte unde să mă odihnesc, să mă rog și să alcătuiesc noul format al cenaclului. Aș vrea un concert mai religios. Aș vrea să compun câteva piese noi, sau să găsesc în poeziile mai vechi texte care merită puse în relief. Inclusiv din cele patriotice. Dar am nevoie de multă liniște și concentrare. Apoi să mă reîntorc cu lucruri limpezi, frumose și să vedem pe cine o să mă bazez. Oricum, dacă Maica Domnului va deschide mintea celor ce pot face câte ceva, voi avea și în viitor o strașnică echipă. Așa cum am avut și până acum...
-Deci, veniți la noi...

-Da, hai la final să ascultăm piesa aceasta. O postăm aici și să vedem cum sună ea... Așa va reîncepe totul în Cenaclul Lumină Lină...