vineri, 20 decembrie 2013

CENACLUL ÎN PIAȚA MARE DIN SIBIU (218)

Piața Mare. Ora 21. S-a sfârșit de mai mult timp, un concert etalon al cenaclului nostru. A fost divin... Iar lângă noi au fost credincioșii noștri, prietenii noștrii (grup consistent al celor cu care astă-vară am protestat pentru a slava aurul țării și Roșia Montană) și sute de sibieni dornici de colind, de frumoS și de o seară cu totul și cu totul specială...
Gerul ne-a întrat până în prăsele, dar nimeni nu s-a clintit. Nici cei de pe scenă, nici cei din fața scenei. Copii, oamenii bătrâni, necunoscuți, cu toții cântau: TRĂIASCĂ ROMÂNIA! Și parcă aveam cu toții numai o singură inimă.
Au fost mai întâi copiii bisericii. Au fost și corurile de pe Dealului și Oncești. Au fost colegii care au dus greu spectacolelor noastre în sezonul ce a trecut: Nelu Ivan, Ștefan Ion, Mihai, Alexandru, Romică, Andrei... Și scumpele noastre Cassiana și Ana... Și Adina și Dalia... Toți la unison, fără veleități și plini de entuziasm...
Am cerut demnitate pentru români și slavarea Roșiei Montana. Și am primit susținerea acestor oameni într-un entuziasm greu de descris în cuvinte. Am cântat TU ARDEAL, CÂNTEC PENTRU ROMÂNI și alte piese binecunoscute din repertoriul cenaclului...
Frigul nu a mai contat... L-am ignorat, așa cum ignorăm pe toți cei ce fac rău României. Am colindat cu publicul pe texte binecunoscute.  Oamenii și-au dat drumul... Au fost eroici și uniți... Căci numai uniți putem realiza ceva...

Piața Mare poate fi un model de unitate. Așa cum a arătat ea astăzi... Cu un cenaclu care-și duce înainte misiunea de a sluji poporului român, limbii române și credinței strămoșești...