duminică, 18 august 2013

CENACLUL LUMINĂ LINĂ ÎN CONCERT LA VALEA ȘESII!

  
La Schitul Albac
   Of Doamne! Ce frumos a fost la Valea Șesii, locul în care parcă s-au spălat toate păcatele noastre și ale neamului românesc.  Aud și acum cum au cântat moții: Doamne dă-i tărie unei mâini să scrie/Biblia latinului ardeal/ sau incredibilul Trăiască Duhului lui Iancu/ Trăiască moțul între moți/Câmpia Libertății spune/ că Avram Iancu suntem toți/...și parcă simt un fior fierbinte străbătându-mă din creștet și până în tălpile picioarelor.
Pătrundem în Mânstire Lupșa
  Cenaclul Lumină Lină, într-o distibuție de zile mari, după două zile de pelrinaj pe ruta Alba Iulia-Câmpeni-Abrud-Vidra  de Sus-Albac-Lupșa-Valea Șesii, a reușit cu un efort considerabil să reabiliteze în inima românilor cântecul patriotic și pricesnele de evlavie creștină. Iar moții ne-au primit cu dragoste. Pentru că, moții nu vor putea uita nicodată că datoria de a fi români presupune mărturisire permanentă a fiorului național.
Cu părintele Gheorghe Alb la Valea Șesii
Nu ne-am așteptat ca la Valea Șesii să vină sute  de români. Dar au venit cei ce trebuiau să fie lângă noi. Oameni de toate vârstele, au primit cenaclul cu mult drag și au plecat de la concert fericiți.Ei, moții, ne-au demonstrat că românismul nu a murit. Ei, necăjiții de la Valea Șesii ne-au predicat prin lacrimi demnitatea națională și evlavia față de Maica Domnului.
După ce am trăit Sfânta Liturghie la Mânăstirea Albac, am poposit în pelerinaj și la Mânăstirea Lupșa într-un decor de poveste. Brazi, ziduri de piatră frumoase și peste toate, am întâlnit chipurile plăpânde ale monahilor care deschid cu rugăciunea lor cerul. Pe la ora 13.30 am ajuns la Valea Șesii. Corturile erau deja pregătite de gazde pentru concertul în aer liber. Părintele Gheorghe Alb ne-a primit cu masa și cu un deosebit cuvânt de învățătură, în care a evidențiat nevoia de rugăciune.
La ora 16 a început concertul propriu-zis cu cântecul O Măicuță Sfântă-interpretat de Nelu Ivan.
Cenaclul și moții
Apoi am dat startul cântecelor patriotice. Lumea a prins repede putere, chiar mai repede decât ne așteptam și spectacolul nu a mai fost doar un spectacol, ci o revărsare la unison, public-interpreți, de splendoare națională și evlavie ortodoxă. Cu Icoana Maicii Domnului Îndrumătoarea lângî noi, am reușit să facem credibilîă ideea că de la icoană și numai de acolo trebuie reînceput patriotismul în România. Am plâns pe moți, am protestat împotriva tuturor celor ce au furat averea națională și am promis că nu vom uita nicicând datoriile noastre de români și de creștin. Frumoasă revenirea fetelor în cenaclu: Cristina cu un recital și Grupul Vocal cu un purpuriu cald și plin de candoare. Minunate au foat Cassiana și Ana, dar și Nelu Ivan, Dan Podoleanu, Cristian și Ileana Țopea, Andrei Lazăr, Nelu Domnaru, Mihai Doda, împreună cu
Cenaclul și puritate copiilor săi

grupul consistent de prieteni care ne-au însoțit în acest pelerinaj.
La această oră ne întoarcem spre casă. Soarele a asfințit de mult dar aminitirile noastre, sunt atîât de puternice, încât parcă simt că orice am spune nu le putem transmite pe deplin. Nu știu             ce veți spune dumneavoastră, citind astfel de rânduri. Poate ne veți înțelege sau poate nu. Poate ne veți iubi sau poate ne veți ignora. Dar, noi asta știm, asta credem, asta am trăit și așa semnăm:


Cenaclul Lumină Lină din România



Fetele au revenit în cenaclu împreună cu iubirea de Maica Domnului