joi, 22 mai 2014

CENACLUL SE REDEȘTEAPTĂ LA CEREREA ISTORIEI CONTEMPORANE...

"MI-E DOR DE ROMÂNI!"
DIALOG CU COSMIN RUS - reporter Radio Trinitas

- Părinte Cătălin, reveniți după o pauză cu concertele?
- Nu-mi plac pauzele, dar sunt de folos celor care nu cred în nimic. Pentru un animal hrana este foarte importantă, pentru un compatriot salariul și grijile plății taxelor sunt singurele motive de a exista. Ața cum fac mulți. Ce folos însă că noi existăm, că am făcut 238 de concerte? Ce folos are țara dacă noi dispărem de pe firmamentul istoriei...? Cine suntem noi, la urma urmei...? Aproape nimeni... Un grup de oameni care merg și cântă unor oameni simplii și totuși plini de amorțire spirituală...  
- Ei, nu e chiar numai atât?
- Teologii spun că nu avem dogmatică, asceții spun că suntem prea avântați, intelectualii ne cer să cântăm în mod artistic, evlavioșii cer să fim mai duhovnicești... Fiecare vorbește cum îl taie capul... Pentru că, e o modă în România să vorbești la întâmplare... Bucuria noastră e omul simplu. Sfințișorii, raționaliștii și cei ce ignoră mesajul nostru, le e greu sărecunoasăcă că de fapt ei ignoră orice identiate. Masonizați suntem cu toții....
- Câte întâmpinări scrise, ceva de genul "mi-e dor de Cenaclul Lumină Lină" ați avut în acest răstimp?
- Puține.
- Colegii?
- Unul, doi, trei...
- De ce?
- Nu vreau să răspund... Ajunge cât am scris în toți acești ani despre neputință...
- Deci, de ce?
- Au probleme personale... Hai să rămânem aici...
Hristos?
- Care Hristos? Nu vedeți că ortodocșii practicanți vor numai sfinți, Arsenie Boca, Frăsinei, Părintele Cleopa, Mânăstirea cutare... Dar când să meargă în misiune obosesc...
- Și?
- Și, ca să se scuze, încep să spună că ei au de fapt nevoie de rugăciune, nu de misiune... Sofisme... Hai să-i lăsăm în pace. E treaba fiecăruia... 
- Dar, nu e cazul unei înnoiri în echpa cnaclului?
- Nu știu! Cred că acum e o echipă foarte bună. Dar, nu știu dacă vor rezista... Vedeți, diavolul cerne... Ne răpune prin probleme personale, prin boli... Acum mă gândesc doar la concertele proxime... Câtă vreme vin cu mine, ce pot să le cer mai mult. E treaba lor până unde iubesc Cenaclul... Dacă mă ajută e bine... Dacă au sentimente și trăiri mai profunde e virtutea lor. Eu nu pot să cresc eroi, dar îmi doresc acest lucru. Când ai un ideal, nu îi consideri destin că ești gata.... 
- Ce veți face?
- Nu știu. Mă rog lui Dumnezeu, ca să nu cedez eu... Când toți mă părăseau și echipa cenaclului rămânea descompletată eu mă rugam Maicii Domnului să nu mă facă să gândesc ca ei... Și mai ales să nu-i judec pe cei ce au renunțat la luptă. 
- Dar ce este de fapt acest cenaclu?
- Nu e mult, dar atât cât înseamnă trebuie să-l respecți. Mai ales dacă ai ales să intri în el să fi membru al echiepei sale. Sau daă ai fost... E chiar o problemă de respect de sine, să ai continuitate cu propriile opțiuni. Restul e lașitate. Și lașitatea înseamnă patimă. 
- Vă e dor de concerte?
- Mai încape vorbă? Mare, mare de tot... Mi-e dor de români! Mă pregătesc să îi întâlnesc. De duminică reaprind lumina lina. Mă duc la lupta... Haideți și voi! Duminică va fi o furtună de patriotism la Veseud... Mă dezlănțui... Promit!

APĂSAȚI AICICA SĂ VEDEȚI SECVENȚE VIDEO DIN CONCERTUL DE LA PLOIEȘTI!
https://www.youtube.com/watch?v=yia2qI9dLqw