joi, 20 octombrie 2016

LA CLUJ-NAPOCA ȘI ÎN MĂLĂNGRAV CU CEL MAI FRUMOS CÂNTEC ROMÂNESC!

MĂLĂNGRAV.
Plouă greu. Mașinile se abat vreo 30 de kilometrii de la șoseaua ce duce spre Sighișoara. Șerpuim printre dealuri și lăsăm satul Laslea în urmă. Revenim la Mălăngrav cu drag și cu dor. După un timp intrăm în sat. Ploaia continuă să cadă din greu. Aud o voce: ”Să vedeți că lumea nu va veni!”... Se aude un răspuns: ”Nu este adevărat, țăranii știu ce au de făcut....”

La ora 15 intrăm în Cămin. Părintele ne așteaptă înflăcărat de bucurie. O gazdă de nota 10. Pune mâna pe boxe, pe tot ceea ce este nevoie, se implică, ne pune la dispoziție tot ceea ce avem nevoie... Așa da preot... Mă gândesc că mâine la Cluj... Colegii mei de ani, preoți și ei, dragi sufletului meu...

Întreb: ”Oare, vin oamenii la concert?
Răspuns direct: - Vin! Sunt preotul lor! Îi scot eu din casă și tot vin....
Superb răspuns... Mă gândesc la Cluj... La cum vor fi scoși acolo oamenii din casă...

La ora 16 începem să cântăm... Lumea vine... Lume destul de multă... Atmosferă degajată... Nelu Ivan excelent perorează prin folclor...Eu, stau la masă și citesc poezii... Toți colegii relaxați. Cenaclul în formula MAXIMA... Andrei, Romică, Ștefan, Andreea, Părintele Alexandru... Părintele Doru Gheaja care se așeză între spectatori... Și cântă cu ei laolaltă.... Voce puternică... Sorin Popa este în formă maximă. Recital... Cu ”Constantin și Veronică”, cu ”Mielul”... Ce mai, totul e minunat... Nu mă mir, nu încerc explicații, dar Cenaclul e autor de miracole...
... Nelu Ivan pune fotografii pe FACEBOOK... Nu mai am de mult legătură cu acest fenomen... Nici nu știu ce distribuiții sau  comentarii s-or mai face pe acolo... Am scăpat de tumoarea FACEBOOK... Și nici nu mai oblig pe nimeni la ”like”, la narcisism, la distribuții... Dacă nu vor oamenii să distribuie pe pagina lor poze cu cenaclul, de ce să le stric eu pozele cu politicieni, cu prăjiturele, cu pisici, cu panseluțe, cu cocorii care nasc pinguini prin nu știu ce țară... Cenaclul e un miracol și atâta tot... Dincolo de miracol nu este decât Dumnezeu...

CLUJ- NAPOCA

Greu și superb. Puțini, dar buni. La pomul lăudat la venit cu lacrimi. Și cu o echpă frumoasă.

VALI ȘI FLORIN
Au revenit și ei în cenaclul lor. Ne-au lipsit mult. Și i-am găsit la fel de altruiști. Mi-au promis că nu o să se răcească de iubirea pentru ”lumină lină”. Și că nu o să ne lase la greu. Și i-am înțeles, și i-am iubit mai mult... Mai ales că lumea i-a cerut, și colegii, și noi, și mai ales eu... Din postul Crăciunului vor fi mai activi lângă noi. Și noi lângă dânșii... Cei de la la Dumnezeu rămâne...

CONCERTUL
A fost divin. A fost și Părintele Petru Vamvulescu. Și Părintele Doru Gheaja cu marile sale cântece... Și Nelu Ivan cu un recital nebun de frumos. ”Dor de Gyuri” și alte
piese au risipit aburul de toamnă de pe lespedea singuratică a CAZINOULUI clujean... Și nu ne-a fost frig, chiar dacă nu am fost cu miile... A meritat să fim acolo și să simțim că suntem la fel de frumoși... Ba chiar mai uniți și mai aproape unii de alții... Și DORUL DE CLUJ s-a prefăcut în dor de alte și alte asemena momente...

CLUJUL ne-a smerit aripile și ne-a descătușat prietenia. Din nou am fost o mare familie... Ce minunat!