vineri, 29 ianuarie 2016

AM AJUNS ÎN ȚARA SFÂNTĂ!

Tarom, cursa 155. Primul meu zbor cu avionul. Emoții, gânduri, curaj și dor de Țara Sfântă. ..
Este ora 23.00...Nu îmi vine nici acum să cred că merg sunt în Țara Sfântă și că vă scriu dintr-un hotel situat în centrul Ierusalimului. Că sunt pelerin la locurile în care a trăit Mântuitorul. Că astăzi am fost pe Tabor, la Cana, la Marea Galileii... Că am intrat cu picioarele în marea care altădată era loc bun de pescuire pentru Petru și Andrei, apostolii demnității noastre...
Zborul cu Tarom a fost neînchipuit de liniștitor. L-am evitat până la această vârstă. Pur și simplu,nu am vrut să zbor, și nici eu nu știu de ce... Din prudență exagerată, din frică de moarte, din firesc... Dar, la chemarea Sfântului Ioan Iacob Românul, care duminică vafi canonizat de Biserica Greciei din Țara Sfântă, nu am mai putut rămâne nepăsător... Pentru că m simțit cum sfântul mă cheamă la el...

Fotografie la baza Muntelui Tabot
... Iată-mă acum la Ierusalim... Oră târzie de noapte... Acum patru ore stăteam în casa Maicii Domnului din Nazaret... Incredibil... Văzusem locul unde a venit Arhanghelul Gavriil, la Bunavestire... Eram cuprins de fiori... Rugăciune, două-trei fotografii, ține-te apoi de grup... Ce grup minunat.... Numai călugări, maici, stareți, starețe, preoți, profesori de teologie, episcopul Timotei Prahoveanul, etc...

... Și acum noapte...Oboseală cumplită... Ce o fi pe acasă? Ce face cenaclul meu? Nelu Ivan, Romică, Alexandru și toți ceilalți... Doamne, ce dor mi-e de toți!...