joi, 18 septembrie 2014

PĂRINTELE CĂTĂLIN: ERAM PLIN DE SLAVĂ DEȘARTĂ....


Media Music Awards 2014 în Piaţa Mare din SibiuOra 19.30... Piața Mare Sibiu... E concert cu “vedete” … 3 Sud-Est…Cargo… și pe ceilalți mi-e greu să-i pronunț, dar să le mai și scriu numele… Lumea e fericită… Femeile și-au scurtat fustele, și-au vopsit opulent obrajii cu fond de ten și culori de pleoape… Geci de piele,bărbați cu tricouri pline de chipuri turbate, inele în ochi, în buze, în urechi… Tatuaje, mașini parcate la grămadă, nervi, fericire, hărmălaie, într-un cuvânt e rost de distracție… De la 10 la 60 de ani, toată lumea poartă ceva fals, o mască, un pantalon sau o pieptănătură “la modă”…
Locuiesc la câțiva pași de Piața Mare… Mi-e greu să suport ideea că poporul român arată așa… Plec la casa bunicilor de la Veștem… Fug, acesta e cuvântul potrivit… Încerc să-mi adorm luciditatea în aerul calm al satului patriarhal… Dar gândurile îmi zboară… Acolo, la locul carnavalului, la locul unde un neam își caricaturizează fața și își spoiește cu, culori diavolești destinul național…
Probabil că la această oră concertul a început… Băutura curge în valuri, ospătarii i-au comenzi “din greu”… iar fumul țigărilor întunecă cerul îngerilor…


Când eram mai mic, mi-aș fi dorit să fac poze cu vedete… Mi-aduc aminte cât de important m-am simțit, când m-am băgat și eu în vorbă cu câțiva fotbaliști ai naționalei noastre… Era prin 1988 și România avea a doua zi meci cu Italia, la Sibiu… Eram mândru că sunt pe acolo… Apoi, slava deșartă m-a cuprins pe măsură ce anii au trecut… Mentalitatea aceasta era însă generalizată… Am observat că oamenii se simt mai importanți când stau pe lângă vedete… Când își fac o fotografie cu idolii vieții publice… Când dau mâna cu un cântăreț care apare la televizor, când li se face un gest de amabilitate din partea celor ce “apar pe sticlă”… Când sunt băgați în seamă de așa zisele “valori” ale vieții artistice sau politice...
Mentalitatea „băgării in seamă” cu cei „valoroși” era cât de aproape să mă cuprindă și la începuturile Cenaclului Lumină Lină... Ca dovadă că nici atunci, și sunt sigur că nici acum nu am scăpat de slavă deșartă... Mă frământa ideea că trebuie să aduc în cenaclu ”nume sonore” și nu oameni cu suflu curat și modești... Dacă cântam în fața unor oameni care iubeau  “plăcerile” paharului, a țigărilor, a distracțiilor, aceștia îmi recomandau să aduc în cenaclu “valori”… Când însă cântam la țară, în comunități blânde, în fața oamenilor lui Hristos, trecere aveau cei curați... Adică, “neprofesioniștii”… Oamenii simțeau Duhul Sfânt venind, mai repede din gura celor cu care duceam greul în cenaclu… Oameni care nu aveau nici o legătură cu vedetismul și patima slavei deșarte… Așa s-a născut actuala formulă a Cenaclului Lumină Lină… Cu oameni deosebit de talentați, dar dornici să cânte pentru neam și Hristos…

O ECHIPĂ FRUMOASĂ ȘI CURATĂ SUFLETEȘTE
“Vedetele” nu au avut niciodată „chef” de Hristos... Chiar dacă unii făcuseră parte din vechiul Cenaclu Flacăra... Nu dăm nume, dar, la dânșii “neamul”, “arta” și “exprimarea artistică ” erau în funcție de bani… Ceea ce , eu nu am putut să înțeleg și să susțin… Nici la propriu și nici la figurat… În final o recomandare de preot, să fim mai atenți domnilor și doamnelor, atunci când dăm mai mult credit fotografiilor cu “luceferii”… Lumina noastră, deși vine din Cer, este eternă și lină... Chiar dacă, în schimbul ei ne pierdem prietenii și nu primim nici un LIKE...