duminică, 29 iunie 2014

LA LOAMNEȘ, NICIODATĂ NU A FOST AȘA CEVA...


Nu îți vine să crezi, ceea ce tocmai ai trăit și fost văzut... Un Loamneș ca un soare, cu un public entuziast, la nivel de Mediaș, de Cioceni sau chiar de Hădăreni. Sute și frumoși. Incredibili în emoție... Doamne cât au mai lăcrimat astăzi oamenii aceștia!... Și în fața dânșilor, se desfășurau plini de energie, evlavie și patriotism, membrii Cenaclului Lumină Lină...

La ora 16.30 în Biserica din Loamneș parcă numărai oamenii pe degete. Apoi s-a întâmplat minunea... Valuri de credincioși au început să sosească, te miri de unde, chiar și din satele din împrejurimi. Ne uitam spre ei și eram atât de emoționați, încât am început concertul cu destule emoții. Apoi ne-am descătușat. Am primit putere de la Maica Domnului: VINO ÎN RAI! Și puterea curgea spre public. Noi cântam, ei cântau, toți eram un singur suflet. Bătrâni, copii, tineri, cenacliști... Frumos!

Cântecele patriotice au fost intonate cu forță. Am prins puterea de a vorbi de sfinții și voievozii noștrii români. Și ce frumos s-a auzit BALADA PENTRU TRANSILVANIA. Să remarcăm un cântec inedit semnat de Nelu Ivan, cu eroul Avram Iancu în prim plan, apoi felul în care oamenii au vibrat la lecția: JURĂMÂNT LA PUTNA...
Ce a fost la sfârșit e puțin de redat în cuvinte. O MĂICUȚĂ SFÂNTĂ s-a cântat în lacrimi, lacrimi, multe lacrimi. Și ne-am despărțit greu de acești oameni. Ne cereau să nu plecăm, să mai stăm, să revenim, să fie mereu și mereu așa. Vorba părintelui Fara, excepționalul nostru prieten: „La noi, niciodată nu a fost așa ceva!”...