luni, 16 octombrie 2017

BUCERDEA GRÂNOASA: SPECTACOL RATAT DE ORGANIZATORI!

Imagini pentru bucerdea granoasa fii satuluiAm fost duminică la Bucerdea-Grânoasa. Dar nu am cântat. Ar fi trebuit să intrăm pe scenă fix la 14.30 dar când am văzut ce este acolo, adică formații de lăutari, așa-zis rapsozi ai tradițiilor românești, nu am putut permite cenaclului să se compromită. Și toți colegii mei, în frunte cu Părintele Doru Gheaja au fost de acord că nu este cazul ca să ne pretăm stricăm misiunea...
Am fost la Bucerdea din obligație față de domnul primar care ne-a invitat. Dar, așa cum lumea mă cunoaște, nu am putut concepe ca idealul nostru, sau mesajul nostru să se suprapună cu ”profesioniștii” de ocazie ai folclorului autohton. Prea multă fățărnicie îmbălsămată în costum popular. Cântărețe de muzică populară rujate, machiate, cu melodii de doi lei, nicio asemănare cu țăranul român, curat, nemachiat și plin de dor ancestral. Când am văzut ce este acolo am zis colegilor: ”Noi nu intrăm pe scenă!” Și așa a fost...
Când am spus că noi nu ne jucăm cu misiunea nu m glumit. Și nici atunci când am atras atenția că noi nu suntem artiști, iar scena cenaclului nu este doar o simplă rampă de producere a unor talente... Noi suntem slugile Domnului, ostașii patriotismului românesc și nu avem timp de aniversări. Mai ales acum când țara arde... De aceea sper ca pe viitor să fim luați mai în serios și nu la preț de ”profesioniști”...

Rămâne să revenim la Bucerdea în alte condiții. Nu presați de timp, nu între ispite contemporane și nu apăsați de fumul de mici și gustul de bere... Rămâne să revenim ca un adevărat CENACLU! Dacă eventual ne mai cheamă cineva... Vom vedea...