luni, 25 august 2014

SUFLET DE DUMINICĂ! SUFLET DE ROMÂN!

Cum să scriem ceva din Italia? Cum să pot scrie o poezie, de aici de departe fără a mă gândi nostalgic și imperativ la neamul meu... Fără demagogie... Din suflet și aproape de sufletele dezmărginite ale diasporei... De oamenii care trăiesc fără duminică, fără Dumnezeu, fără conștiința că mai aparțin unui anumit neam... Aici, unde mă aflu, se simte Babilonul, cum nu a fost el mai ciudat vreodată. Cu români care-și învață copiii să nu se mai întoarcă niciodată acasă, cu amestecuri de rase fără nicio idee de Dumnezeu, cu o lume care trăiește pentru ban și consum... Lumea care mă intrigă, lumea care mă aprinde și mai tare în patriotismul meu sufletesc...
De aceea, la provocarea lui Nelu Ivan, am găsit răgazul de a reacționa prin cuvânt și prin condiția de român, la tot ceea ce-mi este greu de înțeles... Și de aceea am scris acest poem... El poate părea banal la o primă lectură, dar sunt sigur că pe o muzică entuziastă, poate chiar tradițională, va găsi un mare ecou, în concertele cenaclului... Sunt sigur de acest fapt... Presimt un viitor aproape asemănător cântecului LA INIMA CEA BOGATĂ... Și de aceea, vă rog citiți-l și aveți răbdare... Timpul și Dumnezeu vă vor face ca să înțelegeți... Mulțumesc!

SUFLET DE DUMINICĂ

Ref:
Suflet de Duminică
Care se cuminecă,
Suflet de român
Bine de ți-ar fi și greu,
E cu tine, Dumnezeu,
Suflet de român


Las să fie cât de greu, căci cu noi e Dumnezeu
Suflet de român
Suflet bun din neamul meu, doruri vei avea mereu,
Suflet de român,
Vărsăm lacrimi în fântâni, dar rămânem tot români,
Suflet de român,
Și așa e din bătrâni, să ne știm aici stăpâni,
Suflet de români.

În biserici de iubire, ne-am făcut din cer simțire,
Suflet de român,
Și pătrunși de strălucire, am dat sfinți în cimitire,
Suflet de român,
Maica Domnului în dor, și-a lăsat al său fior,
Suflet de român,
Omoforul i-a fost iia, și Grădina: România,
Suflet de român.

În duminici de lumină, ne-am luat zestrea cea senină,
Suflet de român,
Sfinte liturghii frumoase, îngeri coborând în case,
Suflet de român,
Săbători din călindare, ne-au fost inimă și soare,
Suflet de român,
Dor de vechile hotare, dor de România Mare,
Suflet de român.


Și acum când nu e bine, rău de la apus îți vine,
Suflet de român ,
Hai, aprinde doruri line, vărsă lacrimi în suspine,
Suflet de român,
Și trezește-ți amintirea, datina să-ți fie firea,
Suflet de român,

Doar Hristos e strălucirea, Țara ta e România!