duminică, 3 iunie 2018

SCRISOARE DESCHISĂ UNICULUI ȘI MARELUI OM: PREOTUL DORU GHEAJA!


Deși  de la Șard nu am fotografii, filmări sau like-uri, am cea mai importantă amintire, prietenia și devotamentul Părintelui Doru Gheaja. Astăzi, sfinția sa a fost alături de mine la Șard- Alba Iulia, satul strămoșilor mei, acolo unde am slujit și am cântat 
Părintele Doru alături de harnicul nostru coleg  Bebe Nemeș
împreună, cu prilejul Parastasului familiei mele, într-o manifestare unică și care, deși am declarat-o oarecum privată, acum, cu entuziasm, o pun pe socoteala sufletului CENACLULUI LUMINĂ LINĂ! Dar nu neapărat pentru această vă scriu.  Și dacă veți avea smerenia de citit totul până la capăt veți înțelege și de ce... Știți că scriu mai rar în ultima vreme, mai ales pentru că am foarte multe ocupații frumoase, pozitive și necesare vieții mele...
Ceva însă mă uimește. Și acel ceva este dragostea smerită pe care mi-o poartă Părintele Doru. El, un munte al cântecului patriotic și bisericesc românesc, o glorie a românismului și a României, stă acum fidel lângă mine și totul îmi pare ireal. Prezența  minunată a sfinției sale, vreau să vă fac să înțelegeți că mi-a schimbat foarte mult felul de a privi anumite probleme ale vieții. Inclusiv cele legate de identitatea cenaclului pe care l-am născut și l-am format cu atâta trudă și sacrificiu. Dar, când știu că dânsul este lângă mine, îmi dau seama că am reușit să fac ceva deosebit. Căci m-am luptat cu preț de iubire ca să formez cenaclul, să aduc niște oameni valoroși în el, să le fiu și eu ”prieteni”și să le formez identitatea și mândria de a fi membri ai acestui organism misionar.
Ceea ce este mai important este că Părintele mă iubește și mă prețuiește aproape până jertfă. Și-a anulat poate chiar și identitatea unui nume sonor, dar nu și demnitatea, pentru a fi membru al cenaclului meu. S-a oferit ca model pentru toți cei ce vor să meargă cu acest cenaclu mai departe și pentru toți cei care vor să facă ceva pentru neamul lor, înțelegând că cine se ține de acest cenaclu îl face bucuros pe Dumnezeu și mai ales pe |Maica Domnului... Și nu e puțin... Iar atunci când a venit în cenaclu, și cu ce prestigiu venea dânsul, a făcut-o fără a brava, fără a-și striga renumele și fără a spune eu stau cu voi în ”anumite” condiții, prezentându-mi emblemele și meritele trecutului meu. Și dacă mă întrebați cum de este posibil acest lucru, am să vă răspund că totul este simplu, atâta vreme cât un om nu are numai talent, ci mai ales caracter, credință și iubire.
Părintele Doru Gheaja nu și-a numărat nici anii și nici concertele în cenaclu. La fel procedează și în viața sa pastorală. Răspunde prezent acolo unde este solicitat. Merge la nunți, la
înmormântări, la botezuri, și nu le cere organizatorilor să spună ”tare” că sfinția sa este Doru Gheaja. O face deschis, total, hotărât și din iubire. O face din educație și din dragoste reală de Hristos.
Părintele Doru Gheaja în cenaclu este unul ca și noi. Egal în sacrificiu și ”fratele nostru mai mare”. Pentru că, atunci când iubești, te ocupi în special de cei pe care-i iubești. Îi suni și când ai și când nu ai nevoie de ajutorul lor. Ți-s dragi și nu ești doar ”colaboratorul” lor ocazional. Și de aceea părintele mă sună zilnic și uneori, vă mărturisesc că regret acest lucru, că nu sunt ”pe fază” și sfinția chiar sa mă iartă că nu îi răspund imediat. Ca un părinte care vrea binele copiilor săi pe care-i iubește.

Părintele Doru nu are pagină de facebook și nici blog. Nici eu nu mai intru de mult pe facebook. Dar sunt sigur că dacă ar avea, ar intra zilnic cu un like pe postările noastre și și-ar edita cu ”mândrie” tot ce ține de cenaclul său. Pentru că cenaclul i-a devenit viață, lumină, identitate și împlinire. Chiar dacă, și e firesc să fie așa, și sfinția sa, ca și mine de altfel, mai este solicitat la alte acțiuni religios-patriotice, care nu au neapărat ca egidă CENACLUL LUMINĂ LINĂ. Însă, și e bine să se știe cel puțin lucrul acesta, atunci când un organizator îl solicită să vină într-un anumit spectacol, sfinția sa încearcă mai întâi să ne cheme și pe noi, colegii ”mai tineri” din LUMINĂ LINĂ și abia dacă organizatorii insistă să meargă singur o face cu regretul că nu suntem toată familia laolaltă! Familia Cenaclului Lumină Lină! Ce frumos! 
Cenaclul Lumină Lină îi datorează mult Părintelui Doru. El este șansa și tăria noastră. Un model de la care noi toți putem învăța câte ceva. Și de aceea Dumnezeu l-a ”adunat” în inima Cenaclului, spre a opri risipirile noastre. \Și iată ce frumoși suntem NOI! MULȚUMIM DIN SUFLET PĂRINTE DORU!

PĂRINTELE CĂTĂLIN