vineri, 17 martie 2017

ZAGON! NU TE VOM UITA NICIODATĂ!

Zagon. Locul: Căminul Cultural din localitate. Spectatori: 500. Atmosfera: Unică și de neegala de acum încolo. Organizare: ireproșabilă. Părintele Nicolae este omul lui Dumnezeu, gazda perfectă și un suporter veritabil al cenaclului nostru.

  Despre Zagon scriu la cinci zile distanță de un mare concert, cu respectul cuvenit covăsnenilor, cu bucuria de a-l avea drept prieten adevărat pe Părintele Nicolae Hagiu, cu pioșenia pentru neamul meu transilvan încă încercat de capriciile vremurilor politice. Se vede treaba că în Ardeal nu este liniște și se simte suferința românilor din Covasna, altfel nu îmi explic furibunda lor participare, unică și divină la spectacolul din sala Căminului Cultural Zagon.

Nelu Ivan vă poate da mărturie că am început să cântăm, chiar mai înainte de începutul concertului, că oamenii ne priveau cu atâta iubire și că totul a fost perfect. Văd și acum sala în picioare și nu mă pot liniști, pentru că îmi lipsește tare mult Zagonul. Sincer, mă întreb, în firescul neputințelor mele, dacă duminică la Râșnov va mai fi la fel de frumos...


Colegii au fost purtați pe valuri de aplauzele și participarea la spectacol a zagonenilor. S-au scris pe loc poeme, s-au cântat cu ardoare cântece de neam, s-a dialogat mai mult ca niciodată cu sala și am simțit că este o minune mare să te numești român și să trăiești în  România. Acum, chiar în acest moment, când scriu, aș vrea să merg pe jos înapoi la Zagon, să refac acest itinerariul de conștiință românească, să-mi văd poporul meu, în expresia cea mai duioasă și înălțare de suflet. Mulțumim Zagon!