vineri, 24 martie 2017

Mic eseu de vineri: BLÂNDEȚEA


Ce-mi veni mie în timpul acesta curat al Postului. Pur și simplu să caut , că nu știu pe unde s-o fi ascuns, virtutea blândeții. Să devin blând. Să mă schimb, fără a face eforturi spinoase, dar să devin un om al păcii și al blândeții. Să liniștesc oceanele de gânduri ale sufletului meu. Și apoi să împărțim bucurie.

Sfântul Marcu Ascetul spune că ”cel blând pentru Dumnezeu este mai înțelept decât înțelepții” Dar, pentru a ajunge la blândețe trebuie să renunț la personalitate. La vanitate, la dorința de a conduce oameni, de fi în prim plan, de a face din mine un fel de piață centrală a lumii. Căci spune Sfântul Ioan Scărarul: ”Blândețea este așezarea nemișcată a sufletului, care rămâne aceeași la cinste și la necinste” Adică, sunt mustrat pentru un neadevăr nu mă voi supăra, nu mă voi lupta în gând cu fratele meu, nu îl voi bănui de pricini ascunse iubirii, nici măcar nu mă voi frământa că de ce face așa ceva, ci pur și simplu voi uita imediat și îl voi ierta pe aproapele meu. Să fim blânzi!