joi, 16 mai 2019

SFÂNTUL LUCA A VENIT LA MINE!!!

Imagini pentru luca dr crimeii

Ce șansă mare pentru tine cel ce vei citi aceste rânduri. Mîna sfântă, neputrezită a marelui doctor fără de arginți Sfântul Luca al Crimeii să se odihnească pe fruntea ta... La Sibiu.
Ești aici, poate la nici 100 de metri de racla cu moaște, sau poate la doar un kilometru și mă întreb dacă ai ajuns la Sfânt. Oare ai încredere că mâna aceasta sfântă poate să facă ceva pentru tine? Oare crezi că merită să te urci în mașină, să lași ”urgențele” tale și să ajungi la sfânt? De ce întârzii? De ce nu crezi mai mult în el? De ce crezi că nu o să facă nimic pentru tine?
Unde e Dealului?
Poate că eu te judec greșit fratele și sora mea. Cine știe. Poate că ai vrut, dar ți-ai făcut o listă a priorităților și ai spus că până joia viitoare găsești o secundă ca să ajungi la sfânt. Nu știu, poate că, chiar mă crezi prea aspru, prea insistent chemându-te la sfânt, poate chiar o să te enervezi și o să spui că nu mai poți cu atâtea icoane și sfinți, dar eu nu doresc decât să-ți fac un bine. 
...Nu, nu să-ți încalc libertatea. Ești liber să fi ateu. Ești liber să nu practici religia în care te-ai botezat și să-i dai doar atât cât crezi că merită. Ești liber să nu crezi în rolul sfintilor... Ești liber... Eu doar te invit la bucuria mea. La tot ce consider eu că a mai rămas curat pe pământ... Și de aceea te chem să vezi pe ”Cineva” care nu a murit, deși nu mai este printre noi. Pe Sfântul Luca a cărui mână e vie și neputrezită. Oare nu e destul cât scrie pe această invitație?
Fratele și sora mea
Știu. Eu nu te acuz de nimic, dar veacul acesta de multe ori ne-a înșelat. Te-a învățat să nu crezi nici măcar în minuni. Și tu, atunci când ajungi la biserică, poate că ai venit cu un scop? Dar oare de aceea există Biserica?  Doar pentru scopurile tale, ca ele să fie împlinite? Și dacă nu sunt imediat împlinite ce ai să faci? Ai să te superi pe Dumnezeu și ai să-i reproșezi că nu face nimic? De ce nu te superi pe acel păcat care ți-a dat boală și suferință, doar ști că el ți-a distrus bucuria. Bucuria ta și a semenilor tăi dragi.  Sănătatea... Păcatul  care te-a adus în situația în care ești și nu Dumnezeu. Îl vrei pe Dumnezeu vinovat. Fie, e alegerea ta și numai a ta...Ești liber. Îți spun din nou...
Dragii mei
Dacă ați crede mai mult, poate că la ora la care scriu ați sta cu dragoste numai pe mâna sfântului Luca. V-ați uitat pe Internet pe filmul cu viața lui? Nu? Dar cum vei putea oare să ajungi la el, dacă nu ști nimica despre dânsul? Oare nu ai timp? Să nu te superi de ce îți voi spune acum, dar verifică câte minute ai pierdut astăzi vorbind cu oamenii și nerezolvând nicio problemă. Uită-te la câte minute, ”generos” oferite de rețelele de telefonie mobilă, trăiești și vei vedea cum trec orele. Cu aceiași oameni cu care nu rezolvi nimic important...
E departe ...
E departe strada Dealului din Sibiu...? Pentru sfinți nu ai timp? Oricum mă întreb ce vei face o veșnicie în rai alături de ei, dacă cumva de acum nu ai drag de ei? Dacă vi doar pentru ca să smulgi de la dânșii o promisiune de mai bine...
Nu mai zic nimic... Adevărul este că nu suntem credincioși adevărați... Și totul e departe... Și strada Dealului este departe... Și Sibiul... Și inima... Și Dumnezeu...