luni, 27 noiembrie 2017

CENACLUL ÎN ITALIA- CUM NE-AM SIMȚIT MINUNAT!

Poate că vă puneți întrebarea dacă nu cumva drumul nostru în Italia a fost o simplă drumeție și atât. Poate că unii ne veți invidia pentru faptul că concertele 432 și 433 din istoria Cenaclului Lumină Lină s-au desfășurat în apropiere de Roma, mai ales că nu am putut avea lângă noi pe toți colegii noștri, care de altfel cu multă dragoste  și colegialitate ne-au trimis mesaje sincere de susținere. Poate că  ne întrebați cum a fost cea de a patra experiență italiană, mai ales acum când la o zi după concerte ne reîntoarcem acasă plini de amintiri bogate. Aș vrea să fiu sincer și, fără a vorbi cu emfază sau fără a aduce un prejudiciu altor momente divine din istoria cenaclului, am să vă fac câteva mărturisiri sincere, în urma cărora aș vrea să mediteze profund toți prietenii, colegii din cenaclu și mai ales cei care doresc să candideze la un loc de titular în echipa noastră. Așadar:
Împreună cu P.S. Siluan vorbind despre viitoarele concerte din Italia
1.        -M-am simțit foarte bine între românii din ambele comunități, public care a simțit profund implicarea noastră scenică și duhovnicească. Puțini am fost, dar am dat totul pentru oamenii care stăteau în fața noastră. Nu ne-am menajat, nu ne-am obosit, nu ne-am plâns de kilometrii parcurși, nu ne-am întrebat care ne sunt drepturile, ci dimpotrivă, ne-am simțit obligați să dăruim tot harul nostru diasporei românești, acestor români care trudesc departe de țară pentru a supraviețui în viață.
2.        -Echipa a fost într-o ascultare de 100 % față de propriile noastre reguli misionare. Nu s-a întârziat la program, la masă, la efortul de a pune fiecare mâna pe ceva atât la venirea în sală cât și la plecare.  
3.       - Deși Roma este orașul care te îmbie cel mai mult la turism, mintea noastră a fost ținută atentă în primul rând pentru concerte. Nimeni nu a uitat pentru ce s-a venit la Roma și de aceea nu am pierdut timpul în vizite prelungi, la mese ”tihnite” sau la taifas cu laudele publicului. Am venit și am plecat în smerenie. Acest fapt, mi-a dat în primul rând mie o liniște sufletească deosebită, mai ales că repet, atât în timpul liber, cât și la concerte micul grup a fost unitar întru toate. Felicitări!
4.        -Concertul a cuprins colinzi, cântece de suflet, cântece patriotice și pricesne, fiecare manifestare durând aproximativ două ore.
5.        -Efortul colegilor a fost maxim. Ștefan Ion  a luat avionul dus-întors din Cluj, ceilalți colegi au mers până la București pentru decolare și aterizare la întors, iar eu, împreună cu Ionuț Rus și tatăl meu am străbătut aproape 4000 de kilometrii dus-întors, cu aparatura tehnică în mașină (boxe, stație, microfoane, stative etc. Incredibil efort , dar adevărat. Și vă
scriu aceste lucruri ca să înțelegeți deplin ce înseamnă sacrificiul misionar și statutul de membru al Cenaclului Lumină Lină.
6.        Aplauze Părintelui Cristian și Părintelui Sorin pentru calitatea organizării celor două concerte. Nota 10 și mulțumirile noastre profunde.
7.        Un moment deosebit, istoric pentru noi toți, a fost întâlnirea cu P.S. Siluan- Episcopul Italiei, care ne-a primit extraordinar de bine, cu o căldură duhovnicească cu totul și cu totul aparte, fapt care ne-a umplut inimile de emoție și de alese gânduri naționale. Întâlnirea a durat aproape două ore, pe calea undelor, prin telefon, intrând în legătură directă cu noi și Părintele Doru Gheaja. Cu această ocazie s-a făcut propunerea, cal anul, probabil în 14 iulie, cu ocazia Centenarului Marii Uniri, să concretizăm un mare concert, cu toată echipa prezentă, în Sala Divino Amore din Roma.
8.        Micul turneu italian a fost mai mult decât o reușită. El a însemnat o lecție de iubire, de colegialitate, de ospeție, de românism și de jertfă creștină. Îi mulțumim Maicii Domnului pentru toate!