marți, 17 mai 2016

RECEA-FĂGĂRAȘ 15 MAI SAU INCREDIBIL DE FRUMOS!!!


Nu am mai scris de mult. Dar cronica de la Recea aș vrea să o scriu personal din respect pentru minunatul public făgărășan, din iubire pentru acești colegi extraordinari și unici ce formează Cenaclul Lumină Lină. Mă simt superb după un spectacol total, infinit de frumos. Nici nu îmi vine să cred că noi am fost acolo, în Căminul Cultural din Recea în fața a peste 500 de oameni, într-o atmosferă 100% ROMÂNEASCĂ ȘI ORTODOXĂ. În public țărani, intelectuali, călugări, preoți, monahii și mai ales localnicii din Recea, cu toții reprezentanți ai României Eterne.
Vreau să vă spun însă ceva extraordinar. Încă cu o jumătate de oră înainte de a începe concertul peste două sute de oameni ne aplaudau la repetițiile de pe scenă. A trebuit să cântăm pentru ei pricesne frumoase, adică să le facem încălzirea, ca înaintea unei mari întâlniri sportive, și marea de aplauze nu a mai contenit. Vă dați seama ce a fost atunci când a început concertul. Emulație fără precedent, cel puțin la ultimele treizeci de concerte ale cenaclului nostru. Peste Gala 350 de la Alba Iulia, peste multe alte locuri unde ne așteptam la o astfel de atmosferă. Dar, ce să spun decât că așa a vrut Dumnezeu.
Recitalurile membrilor cenaclului, cu un efectiv totuși înjumătățit din binecuvântate pricini, au fost la înălțime. Nelu Ivan incredibil. Părintele Doru Gheaja la fel. Romică cald, zâmbitori și plin de spontaneitate. Și-a dat drumul la glas și a zguduit pereții sălii de concerte. Eu însumi m-am simțit foarte bine, am scris versuri, am improvizat prezentarea cântecelor și am simțit iubire. Dar toți ceilalți colegi au fost minunați. Vali la orgă, Paul la pupitrul tehnic- ce surpriză revenirea sa ș admiterea sa definitivă în echipa cenaclului. Andreea a dovedit și ea un spirit unic de echipă, activă și necesară echipei noastre. Nu mai vorbesc de cei din infrastructură, colportaj, filmări, fotografii, absolut incredibili.

Cenaclul parcă a renăscut la Recea. Au fost oameni din șapte sate ca să ne vadă. Am simțit o putere divină nemaipomenită, ca și cum însăși Duhul Sfânt era acolo în sală cu noi. Mulțumesc Părintelui Constantin Spiridon și părintelui Ioan Ciocan promotorii și gazdele acestui moment. Datorită lor a existat această șansă de duminică: un spectacol infinit de frumos...

PĂRINTELE CĂTĂLIN DUMITREAN