joi, 8 februarie 2018

BINECUVÂNTARE ȘI SFAT DE LA PĂRINTELE IOANICHIE FRĂSINEI

      Nu am considerat prezența mea de astăzi la Mânăstirea Frăsinei doar un simplu act de pelerinaj personal, ci dimpotrivă o șansă superbă de a vorbi pentru cât mai mulți semeni cu un om al Cerului, fapt pentru care am încercat să o transform această întâlnire într-un bun comun. am cerut sfat despre noi... Am cerut să văd dacă suntem pe un drum bun și dacă lucrarea Cenaclului mai are vreun rost în România de astăzi... Mai ales pentru că m-am prezentat în fața unuia dintre cei mai mari duhovnici ai României! Deci, cu speranța că voi fi corect înțeles, că am toate bunele intenții de a-mi iubi neamul și de a vă avea și pe voi cât mai aproape, iată câteva sfaturi despre drumul viitor și  al Cenaclului Lumină Lină.
    
   Ca de obicei Părintele Ioanichie  a fost amabil, cald la vorbă și bucuros de oaspeți. Iar eu mai pus mare preț pe vorbele și binecuvântările sale. În ceea ce privește viitorul Cenaclului, lucrurile sunt foarte clare și de aceea încerc acum, la doar câteva core după venirea de la Frăsinei câteva concluzii:

1.       Cenaclul trebuie să rămână misionar creștin și să mențină în structura sa aceeași oameni serioși și duhovnicești.
2.       Cenaclul nu are de câștigat nimic din spectacole ”prea solemne” și ”prea sofisticate”. Nu este țelul nostru de ne lua la ”trântă” cu artiștii țării.  Nu avem nici interes, nici bani și nici timp pentru așa ceva. Cenaclul e mult mai mult decât un act de elită, el se adresează omului firesc și creștinului care are nevoie de hrană duhovnicească.
3.       Cenaclul trebuie să meargă mai departe în orice condiții, doar cu oamenii care vin să facă misiune și fără niciun alt interes.
4.       Cenaclul trebuie să fie purtător de mesaj duhovnicesc  și patriotic, dar în unele cazuri, și cu multă atenție selectivă, cum ar fi în genul spectacolelor de sală, să fim deschiși și spre marile valori ale poeziei române absolute.
5.       Cenaclul trebuie ”antrenat” cu o renaștere a prieteniei între colegi, cu o stare de familiaritate specifică creștinilor. Doar în condiții de prietenie, de iubire și de altruism un grup poate să fie eficient și dornic de performanță. Chiar și pe tărâmul duhovnicesc.
6.       Membrii cenaclului trebuie să fie mereu într-un proces de înnoire a propriei activități, să caute cântece noi, să se zbată, să ardă pentru eficiența grupului.
7.       Membrii cenaclului trebuie să fie buni credincioși, dornici de a apăra credința și neamul în fața valurilor adverse.
8.       Cenaclul trebuie să aibă o conducere, adică o ierarhie liber consimțită de toți membrii săi. Altfel se va introduce în grup neliniștea, anarhia, spiritul dezbinator și blazarea.
9.       Conduita pe scenă trebuie să fie ca în fața lui Hristos. De la poziția corectă pe un scaun și până la atitudinea demnă din fața reflectoarelor, totul înseamnă seriozitate și perseverență.
10.   Cenaclul trebuie să se strângă mai mult în jurul duhovnicilor, a mânăstirilor și a unor rugăciuni care să alunge duhurile străine.

   Am mulțumit părintelui pentru sfaturi și am promis că în ceea ce mă privește rămân credincios legământului depus îăn fața eternității, acela de a duce mai departe misiunea Cenaclului Lumină Lină și de a sluji cu toate puterile neamul și Biserica lui Hristos.