sâmbătă, 29 iulie 2017

PĂRINTELE CĂTĂLIN: Și pâinea mea trebuie împărțită...

Imagini pentru INMULȚIREA PÂINILORCUVÂNT DE DUMINICĂ
Fraților!
Imagini pentru CALENDAR ORTODOX PE PERETECând viața se trăia după calendar și când încă mai aveam sinaxare pe acasă, precum calendarul de perete, omul se trezea și după ce se închina, primul lucru pe care îl făcea era acela de a vedea ce sfânt mai e astăzi. De duminici nici vorbă să mai studieze ce evanghelie era la rând, totul se știa pe de rost... Era un interes, era un bun simț, era o evlavie interesată de mântuire...
Astăzi prima întâlnire nu este cu calendarul ci cu oglinda... Ne uităm cum am mai îmbătrânit, ce creme ne mai trebuie sau vopsele ca să ascundem vârsta. Vrem să fim mereu și mereu ”alții”... Vrem să se uite lumea la noi și să ne zică ”ce bine se ține”... Și ce să faci, ce să spui, ce să mai insiști dacă acesta e ”visul” oamenilor...
M-am uitat de dimineață și eu în calendar... Cu bucuria că voi auzi la Sfânta Liturghie pericopa evanghelică cu înmulțirea peștilor și a pâinilor, sau cum a săturat Domnul pe oameni... Of bieții oameni care veniseră pentru suflet, dar erau oameni și au flămânzit. Și m-am gândit când a fost ultima pâine albă pe care am împărțit-o săracilor. Căci uneori ”obsedați” că nu ne mai ajunge, că nu avem din ce trăi, că mâine se vor termina banii, că alte lucruri din casă sunt prioritare, am uitat să împărțim o pâine. Și de aici pleacă toate necazurile noastre... 
Părintele Cătălin