joi, 27 noiembrie 2014

LA ORA LA CARE ALȚII DORM...EU VISEZ MARAMUREȘUL

PĂRINTELE GHEORGHE.
Mergem a patra oară cu Cenaclul în Maramureș... Doamne fain o să fie! Cu o revenire minunată în echipă a Părintelui Gheorghe, primul folkist din primul concert al Cenaclului Lumină Lină... Un om minunat... Autorul melodiei PENSIA DE UN LEU... Alte trei zile de vis...
Obosim?... Parcă nu... Parcă de abia cum începe urcușul Cenaclului... Sper că nu spun vorbe goale...Sau laude ieftine... cum am spus poate de prea multe ori...
Of, ce dor mi-e de Maramureș... E ora 22.30 și ard în Duhul Maramureșului... Duhul lui Pintea Viteazul... Eroul, care mă face să mă simt oportun... El, haiducul pe care aș vrea cumva să-l reînviu sub semnul cântecelor de demnitate națională...
La acestă oră alții dorm... Și visează frumos... Eu visez Maramureșul... Și să fiu acolo cu Cenaclul meu... 

Precum se întoarce mirele acasă,
Ducând mireasa peste brațe, iureș,
Așa mi-e dor de un colac pe masă,
Mi-e dor să mă întorc în Maramureș.

Și cum poftesc ciobanii nopți cu stele,
Cum Oltul și-ar dori să fie Mureș,
Așa aș vrea să fug din orice rele,
Așa-mi doresc un cer de Maramureș.

Ninsorile de ar veni pe lacrimi,
Și soarele furtuni ca să îndure,
Cu datinile calc pe orice patimi,
Ca să mă întorc smerit, în Maramureș.

Și Pruncul Sfânt de ar fi să mai coboare,
În noul Betleem, de inimi pure,
Pe-Un singur plai ar regăsi splendoare,
În linul strămoșesc  de  Maramureș.

Așa se întorc strămoșii să colinde,
La porți deschise cu sumane sure,
Acolo unde țara nu se vinde,
În blândul nostru, dulce Maramureș.